Neodgovoreni postovi | Aktivne teme Sada je: 25 tra 2024, 21:08.

ADS

Pravila foruma


Pravila foruma



Odgovori  [ 13 post(ov)a ] 
SHIP SECURITY - ANTI PIRACY (ZASTITARI NA MORU) 
Autor/ica Poruka
Brigadni General
Brigadni General
Avatar

Pridružen/a: 26 vel 2012, 13:10
Postovi: 6740
Post SHIP SECURITY - ANTI PIRACY (ZASTITARI NA MORU)
Clanak je iz "Jutarnjeg", naslov - naravno prenapuhan o tisucama zaposlenih,
ali, vrijedi procitati.


http://www.jutarnji.hr/na-tisuce-razvoj ... -/1407057/

KAKO TISUĆE RAZVOJAČENIH BRANITELJA DANAS ZARAĐUJE ZA ŽIVOT? 'U ratu smo obranili Hrvatsku, a sad štitimo brodove od pirata'

Stotine, po nekima i nekoliko tisuća Hrvata egzistenciju je potražilo radeći kao oružana pratnja na prekooceanskim brodovima

Opasan je to posao. Toga nisi ni svjestan dok ne dođeš pred brod. Tad proradi adrenalin. Mnogi su odustali. Malena je plaća, rizik velik. No, ipak, zaradim bolje nego što bih mogao u Hrvatskoj. Tim riječima počinje svoju priču Mario (radi zaštite identiteta izmijenili smo ime, podaci poznati redakciji), jedan od stotina, neki kažu i nekoliko tisuća Hrvata koji su egzistenciju potražili radeći kao oružana pratnja na stranim prekooceanskim brodovima.

Tankere i različite teretne brodove dugim cijevima čuvaju od zloglasnih somalijskih pirata, indonezijskih i malezijskih gusara, ISIL-ovaca... Na svaku prijetnju znaju odgovoriti, a interes broda ispred je njihovih života. Mahom se radi o bivšim braniteljima ili policajcima, ljudima s dobrom vojnom obukom kojima je adrenalin u krvi. Stupili su u kontakt s britanskim posrednicima, obučili se i dobili sve potrebne certifikate te otplovili u nepoznato. Nikada ne znaju hoće li se vratiti kući, no na to su ionako pristali kada su potpisali ugovor.

Mario je jedan od njih. Ima 26 godina. Trenutačno je u Hrvatskoj, trebao bi se vjenčati s dugogodišnjom djevojkom, a onda će ponovno na neki od stranih brodova. Počeo je s poslom prije godinu dana. Nakon prve plovidbe poželio je, kaže, odustati, no izazov je bio prevelik, a i novca mu je trebalo.
- Godinama radim u zaštitarskom sektoru. Plaće su neko vrijeme bile takve da se moglo preživjeti, ne više od toga. No, došla je recesija i sve se to svalilo na leđa radnika. Shvatio sam da sa smanjenom plaćom ne mogu ništa. Tada sam donio odluku da idem raditi kao oružana pratnja. Položio sam sve potrebne tečajeve, platio certifikate i obuku oko trinaest, četrnaest tisuća kuna i čekao. Čekao da se javi zainteresirana kompanija. U ovom poslu mnogo je čekanja, nikad ne znaš kada će doći angažman, tko će te, na koji brod, za koje vrijeme i za koliko novca uzeti. Zadržao sam posao, pratnja je bila ‘rezerva’ - prisjeća se svojih početaka Mario.
A onda je, iz vedra neba, uslijedio poziv posrednika. Riječ je o čovjeku koji je dobro povezan s brojnim kompanijama koje nude usluge zaštite brodova te je često u potrazi za kadrom. Posrednik je Mariju pošteno rekao - potrebna je jeftina radna snaga. Nudilo se 2200 dolara za mjesec dana angažmana na brodu koji kreće iz Sueskog kanala prema Keniji, prolazeći opasnu zonu u Indijskom oceanu, duž somalijske obale. Mario je pristao. Htio je makar vratiti novac uložen u obuku, ali i osjetiti kakav je to posao.

Dozvola za ukrcaj
Tada je na red došla papirologija. Morao sam u Varaždin, gdje je ciparski konzulat, kako bih izvadio dozvolu za ukrcaj na brod pod panamskom zastavom. Takva je procedura, država mora izdati odobrenje za ukrcaj stranog državljanina na brod pod svojom zastavom. Sve sam to dobio i već za mjesec dana letio sam prema Istanbulu, odakle sam trebao na drugi let, za Kairo. Tada mi je počelo lupati srce. U što sam se upustio? Proradio je adrenalin, strah od nepoznatog. Bio sam potpuno svjestan da sada nema nazad. Idem raditi opasan posao iz kojeg se možda neću vratiti – priča Mario.

Dolaskom u Kairo stupio je u kontakt s agentom koji ga je prepratio u hotel. Iste je večeri ukrcan na brod. Iako je bio po svim standardima educiran za posao koji treba raditi, nije ni približno znao što ga očekuje. Srećom je s njim, kaže, bio još jedan Hrvat, s kojim je mogao razgovarati. Nakon dolaska na brod pristupio im je vođa njihova tročlanog tima – britanski marinac. Britanci su, opisuje, vladari morske sigurnosti. Njihove kompanije drže primat kada je zaštita teretnih brodova u pitanju te su dobro plaćeni. Postoje tvrtke koje čak inzistiraju da ih čuvaju isključivo pripadnici Kraljevskih marinaca (Royal Marines). No, drugima je bitan samo jedan faktor – cijena.

Zapravo, cijena za koju netko pristaje riskirati život. Hrvati su u rangu s Bugarima i Poljacima, plaćenici koji brodove čuvaju za tisuću do tri tisuće dolara. Prvog dana plovidbe pregledali smo čitav brod, ustanovili gdje bi se pirati mogli popeti i dogovorili procedure. Tad još nismo imali oružje. Crveno more ne smatra se opasnom zonom, ona počinje tek negdje prije Džibutija. Za to vrijeme radi se pregled broda i vježbaju postupci s posadom. A onda je, prije Džibutija, usred Indijskog oceana, počelo biti zanimljivo - opisuje nam naš sugovornik.
Iako su certificirani za nošenje dugih cijevi, ne mogu stalno biti u dodiru s oružjem nego ga dobivaju tek prije ulaska u zonu visokog rizika. Tome služe, opisuje nam, posebni brodovi – oružarnice, koji plutaju nekoliko milja od teritorijalnih voda. Ti se brodovi, nakrcani tonama oružja, uvijek nalaze u međunarodnim vodama i služe kao stanice stranih teretnih brodova.

Mario je tu zadužio oružje, strojnice različitih marki, a upoznao se i s “kolegama”. Ti brodovi, naime, nisu samo ploveće oružarnice nego i svojevrsni hosteli. Često se, naime, dogodi da netko iz oružane pratnje nakon obavljenog posla ne ide na kopno, nego ga iskrcaju na jedan od ovakvih brodova, gdje može nekoliko sati, dana ili čak tjedana čekati novi angažman.
- Zadužili smo oružje i nastavili prema Keniji. Već prvog dana plovidbe opasnom zonom imali smo ‘bliski susret’. Skupina pirata na nas se zalijetala velikim ribarskim brodom. To je njihova taktika. Plove većim brodom koji ima takve zalihe hrane, vode i goriva da na moru može biti i do nekoliko mjeseci. Kada izvide situaciju, sa zaklonjene strane broda spuštaju se mali čamci, zapravo gumeni gliseri u kojima su ekipe za napad – objašnjava.
Neizbježna kolizija

Radari su u tom trenutku počeli divljati. Proračunavajući kurs jednog i drugog broda, bilo je jasno da je kolizija neizbježna.
- Brod koji na tako otvorenom i tako prostranom moru juriša na nas znak je za uzbunu. Odmah smo pokrenuli procedure. Posada je spuštena u brod i zaključana, kao i svi ulazi na brod koji je opasan bodljikavom žicom. Uvijek znamo sve kritične točke na brodu gdje bi pirati mogli prisloniti ljestve ili se drugačije popeti, pa takva mjesta ograđujemo, nekad i dvostrukim kolutovima bodljikave žice. Nju slažemo kako nam odgovara. Slažemo je tako da točno znamo gdje želimo (ako se i dogodi) da pirati uspiju doći – tamo gdje ćemo ih lakše upucati – hladnokrvno govori Mario.

Bili su u pravu. Brod je doista bio krcat piratima. Po propisima, tim je odmah uzeo oružje u ruke i zauzeo pozicije na brodu. Iako to u akcijskim filmovima katkad tako izgleda, posao ovih ljudi nije bezglavo ispucavanje metaka po piratskom brodu, već je strogo reguliran međunarodnim propisima. Zaštitari tako moraju najprije zvučnim signalom upozoriti piratski brod da se ne nastavi približavati. Ako ni to ne upali, dužni su istaknuti oružje u svojim rukama kako bi gusarima jasno dali do znanja da brod ima mogućnosti braniti se od njihova napada.

Nastave li se pirati i dalje približavati, moraju ispaliti nekoliko hitaca u zrak. Tek kada postoji jasna i nedvosmislena ugroženost posade ili tereta smiju pucati na osobe. No, i tada će se suočiti s golemom papirologijom kako bi međunarodnim vlastima objasnili što se točno dogodilo. Stoga su pucnjave na gusare izuzetno rijetke.
- Sve smo učinili po propisima, istaknuli smo oružje. Nekoliko minuta smo se i jedni i drugi međusobno gledali preko dalekozora. I oni su bili naoružani. Ne mogu reći da je vladala panika, ali svakako nije bio ugodan osjećaj jer nismo vidjeli drugu stranu broda. Svakog trenutka smo čekali da u more spuste glisere s timovima za napad. Ipak, nije se dogodio. Prošli su pored nas cijelom dužinom broda na udaljenosti od nekih osam stotina metara, i udaljili se - prisjeća se hrvatski plaćenik.

Nije to bio jedini susret sa Somalijcima. Već drugog dana došao im je novi, veći brod. Iako su bili bahatiji od svojih prethodnika i “provozali” se točno ispred pramca, više od toga nisu poduzimali. Iako je brod čuvalo samo troje naoružanih zaštitara, objašnjavaju nam da je to, kada je riječ o plaćenicima s ozbiljnim oružjem u rukama, sasvim dovoljno da otjera negativce. Mario je nakon prve plovidbe poželio odustati od posla. Ponajviše su mu smetali golemi, monsunski valovi koji su vladali gotovo deset dana plovidbe. Dotad je mislio, kaže, da dobro podnosi more, no percepcija mu se usred Indijskog oceana, kada je bio izložen valovima od po desetak metara, naglo promijenila. Ipak, otišao je i na drugu plovidbu.
- Riječ je o poslu u kojem nikad ne znaš što ti je sljedeće. Unajmljen si kao radna snaga na mjesec, dva i nemaš nikakve sigurnosti. Ali, za mjesec dana, kada radim, zaradim 2200 dolara. Toliko u Hrvatskoj ne mogu. Otići ću još nekoliko puta - kaže.

Filipinska tarifa
Prilikom pronalaska angažmana, problem mu donekle predstavlja što nema vojnu obuku. Premlad je za devedesete i Domovinski rat, ali i za ročnu obuku. Iako ima godine iskustva u zaštitarskom poslu, često dobiva slabije ponude od branitelja ili bivših policajaca. No, s time se pomirio. Ipak, kaže, proteklih su mjeseci i godina plaće u poslu toliko pale da neke ponude odbija prihvatiti.
- Nuđeno mi je tisuću dolara za mjesec dana plovidbe. To sam odbio. Naprosto je ponižavajuće riskirati život za iznos koji valjda nekako mogu zaraditi i u Hrvatskoj. No, recimo, to je tarifa po kojoj rade Filipinci – objašnjava razlike među zemljama iz kojih dolaze plaćenici.

Razgovaramo i s njegovim posrednikom, konzultantom jedne afričke kompanije. Slaže se da je posao već neko vrijeme neisplativ za Hrvate.
- Nekad se moglo zaraditi i više od pet tisuća dolara, a sada je to, za naše prilike, osrednje plaćen posao. Kompanije razmišljaju samo o zaradi, pa uzimaju samo najjeftiniju radnu snagu. Problem je što nas stavljaju u rang ‘Istočna Europa’, iako nemamo ni približno jednak standard – kaže naš sugovornik.
I on je, kao i Mario, zatražio da mu ne objavljujemo ime. Ne zbog straha, već zato što su svi uključeni u posao oružane pratnje brodova potpisali ugovore po kojima ne smiju ništa govoriti. Čak su i fotografije koje objavljujemo – poslovna tajna – zbog koje bi naši pomorci, da njihove strane tvrtke za to saznaju, mogli doći u probleme. Stoga ćemo, za potrebe članka, našeg drugog sugovornika nazvati Željko.

Ratno iskustvo se cijeni
- Plaćenika iz Hrvatske je vrlo mnogo. Možda ne kao Britanaca, kojih je na moru doista mnogo i njihove tvrtke drže primat u tom poslu, no svakako se radi o broju koji se mjeri u tisućama. Ipak, sve se manje njih odlučuje za morske poslove. Odlaze na mnogo rizičnije, kopnene terene. Uglavnom se radi o privatnoj zaštiti na područjima Iraka i Afganistana gdje mogu zaraditi ozbiljan novac. Na moru je ostalo puno ljudi iz Bosne i Hercegovine. Ovi su krajevi dali puno zaštitara u inozemstvo jer se radi o ljudima s ratnim iskustvom, a to se dosta cijeni – objašnjava nam Željko.

U Hrvatskoj se poslom angažiranja plaćenika bavi tek nekoliko tvrtki, sve s dopusnicom Ministarstva pomorstva, prometa i veza, no ljudi se, radi sve niže cijene rada i visokih troškova edukacije, sve manje odlučuju za odlazak. Plovidba sve sigurnija S druge strane, Indijski ocean je na dijelu kod Somalije postao sve sigurnija zona. Naime, napadi su nekad bili gotovo svakodnevni, a onda su međunarodne snage postavile svoje patrole koje su stvorile svojevrsni tranzitni koridor. Pirati danas ne mogu toliko lako ući na brodove. Stoga se glavnina napada preselila na područje oceana ispred Nigerije te kod Indonezije i Malezije. Osim tankera i brodova s rasutim teretom, nerijetko se osiguravaju i skupocjene jahte koje prolaze kroz opasna područja, iako i one sve češće izbjegavaju plovidbu tim dijelom oceana, ako je ikako moguće.
- Nekad je to bio dobar posao, doista se moglo zaraditi. Opasno je, naravno, ali su svi ljudi koji odlaze na brodove vrlo dobro obučeni. Dobivaju sve potrebne certifikate, upućeni su u točne procedure što trebaju činiti u vrijeme napada i rijetki su ozbiljniji incidenti. Nekad su otmice brodova bile puno češće, no pojavom oružane pratnje sve se manje pirata uspijeva ukrcati na brod - kaže naš sugovornik.

Mario pak zaključuje kako u “opasnim zonama” ne postoji pojam mirne plovidbe. Čak i za najmirnijih dana adrenalin je visoko, a pogled uprt u morsku daljinu iz koje svakog trenutka može iskočiti brod s do zuba naoružanim gusarima. Hoće li se preplašiti bodljikave žice i moćnih strojnica ili će glad i očaj siromaštva iz kojeg dolaze prevladati, pitanje je koje svakog dana visi u zraku.

_________________
Turn better into best!
Support your local gun shop!
E. Hemingway: "I never knew of a morning in Africa when I woke up and was not happy.”


31 kol 2015, 05:53
Profil
Razvodnik
Razvodnik

Pridružen/a: 02 ožu 2010, 23:52
Postovi: 179
Lokacija: Trogir
Post Re: SHIP SECURITY - ANTI PIRACY (ZASTITARI NA MORU)
Razvojaceni branitelj, 26 godina....
Ne bas najbolji primjer.


31 kol 2015, 10:17
Profil
Pukovnik
Pukovnik
Avatar

Pridružen/a: 27 kol 2011, 23:32
Postovi: 3589
Lokacija: Srednja Istra
Post Re: SHIP SECURITY - ANTI PIRACY (ZASTITARI NA MORU)
jolly je napisao/la:
....pogled uprt u morsku daljinu iz koje svakog trenutka može iskočiti brod s do zuba naoružanim gusarima. Hoće li se preplašiti bodljikave žice i moćnih strojnica ili će glad i očaj siromaštva iz kojeg dolaze prevladati, pitanje je koje svakog dana visi u zraku.


Znam osobno nekoliko ljudi koji su plovili tim podrucjima i znam kako su bili organizirani za te slucajeve, tu bi mogao puno toga reci i Stoltton. Uglavnom sve zavisi o stavu koji zauzme kompanija prevoznika prema tom problemu, a ovo sto pise u clanku je vrlo prilagodjeno onome sto bi citalji zeljeli cuti.

Jedan od nacina na koji su kolege bile spremne na obranu od tkz. Pirata bili su visokotlacni Sprinkleri svuda oko broda, naravno u sistemu se nalazila kiselina, cak je i bilo nesto pokusaja osvajanja broda ali kada se meso pocelo pretvarati u kasu...to je bio pocetak, zavrsna fazu je napravila propela za sve te razmeksane koji su popadali pored broda.... Pa tko voli ..samo naprijed...

_________________
Nemoguće je Nemoguće


31 kol 2015, 13:34
Profil
Razvodnik
Razvodnik

Pridružen/a: 28 sij 2013, 14:08
Postovi: 148
Post Re: SHIP SECURITY - ANTI PIRACY (ZASTITARI NA MORU)
Tipično za naše portale, naslov govori o tisućama branitelja a u tekstu intervju s *JEDNIM* mladićem koji je rođen 90-e.

Matermu, danas je novinarstvo stvarno palo na dno dna.


31 kol 2015, 14:15
Profil
Brigadni General
Brigadni General
Avatar

Pridružen/a: 26 vel 2012, 13:10
Postovi: 6740
Post Re: SHIP SECURITY - ANTI PIRACY (ZASTITARI NA MORU)
Lex, Ja vozio onuda, ja organizirao. prosao sam aden, vise puta.

Uglavnom, problem je sta zastave pogodnosti, pod kojima brodovi plove - izrictio zabranjuju oruzje na brodu.
Na raznim sjednicama IMO-a (international maritime organization), pojedine zastave (drzave) sve vise popustaju pod piratskim pritiskom, pa se oruzani zastitari sve cesce zaposljavaju, jer zastave dopustaju.

Pojedine obalne drzave - jos uvijek rade probleme oko oruzja na brodu, pa su zato uveli "armory ships" na kojima zastitari borave, sa njih se ukrcavaju, i na njih se vracaju da bi se izbjeglo iskrcavanje i boravak naoruzanih zastitara u zemljama koje prave probleme oko tog. Armory ships, obicno plutaju u medjunarodnim vodama. (jedan na ulasku i drugi, na izlasku iz opasne zone)

Strah od oruzja na brodu od obalnih drzava je toliki da u 20 godina navigacije - nisam nikad vidio signalni raketni pistolj na brodu, svi su povuceni iz uporabe. Danas se koriste baklje, i self contained, parachute rockets, recimo - za pirotehnicku signalizaciju. (poznata nogometno-navijacka oprema)

Drugi pravni problem je sta je rekao jedan nas politicar: medjunarodno pravo nije pravo jer nema kazni ni sankcija.
Pa slijedom tog u medjunarodnim vodama gdje ni jedna drzava nema jurisdikciju, pirati rade sta ih volja.
Recimo nizozemski ratni brod, zarobi pirate koji su napali bahamski brod sa filipinskom posadom, u medjunarodnim vodama. Tko je nadlezan? Nitko. Onda ratni brod zapljeni oruzje, piratski brod potpi, a pirate pusti. (u rijetkim slucajevima se odredi neki sud, koji to procesuira, ali stvar je komplicirana - jer onda u ciji zatvor ces poslati pirate?)

Inace clanak jest "napuhan", ali vise u smislu "pustih tisuca zaposlenih branitelja", ali ne na ostale detalje.
Inace radari "ne podivljaju od pirata", ali pokazuju sudarne kurseve od okolnih brodova.

Od metoda koje se koriste, najcesca je protupozarne manige koje stvaraju sprej oko broda. Ali to je samo da piratima komplicira penjanje preko strane. Ali jednom kad udju, instrukcije da se "posada reda i slijedi instrukicje pirata".
Neki navigacisjki uredjaji se mogu iskljuciti (da se onemoguci elektronsko pracenje pirata), recimo AIS, ili navigacijska svjetla (vizualno)

Na jednom brodu sam sa dobrim kapom makine (upravitelj stroja) provukao dotatni rukohvat, na izoliranim nosacima i spojio struju od 440 volti sa prikljucka za reefer container, ukrug cijelog broda.

Postoji zastitna metoda "citadel fortress", gdje se na generalnu uzbunu makina gasi (onesposobi i blokira), radi se black out generatora, sva se posada zakljuca na jednom skrivenom mjestu, u dvodnu, tanku, skladistu, i prethodno se salje signal za pomoc. (ja sam imao pripremljene poruke)
Lokacije skrivanja je unaprijed je javljena snagama sigurosti, a vrata sva iznutra zamandaljena, da ovi ne mogu slobodno o brodu setati. Pa kad se posalje poziv za pomoc, snage sigurnosti znaju lokaciju posade,(da ne otvore vatru greskom u mraku), te rade desant helikopterom. Uvjet da bi ovo bilo uspjesno je uigrana i istrenirana posada, jer ako samo jednog zarbe pirati, imaju taoca i sve pada u vodu.

Inace, pirati su doskocili problemu, pa se na brodove ukrcavaju sa opremom za autogeno varenje da mogu kidati limove, vrata i lokote u slicnoj situaciji.

Za aden su uvedeni konvoji razlicite brzine, sa vojnom pratnjom (kao u ww2)

Stavljaju sew bodljikave zice, a pirati nose opremu za kidanje i rezanje zice.

Sve u svemu stalno je igra macke i misa.

Inace, cinjenice kazu slijedece:
Otimlju se brodovi sporije brzine, mozda 12-13 cvorova,
Pirati otvatraju vatru na brodove koji voze od 13 do 18, 20 cvorova - ne bi li ih zastrasili.
Obicno ne otvaraju vatru da bi ubili, potopili ili unistili.
Na brod sa kojeg se pucalo u obrani (imali su oruzje), nikad nije uspjesno izveden napad.
Svi oteti brodovi nisu imali oruzanu obranu.
Pucinski pirati rade za sitne novce a za racun svojih klanova. Neda im se reskirati zivot, tako da uz malo (oruzanog) otora sa broda, obicno odustaju.

Inace, dosta tog se zna, pa recimo:
Pirati djeluju iz svega par piratskih sredista, obalnih gradova. Oni imaju ogranicena sidrista. Pa kad puste neki brod za koji je placena otkupnina, rizik novog napada skace - jer je oslobodjeno mjeto na sidristu ipred piratskog uporista. (sidrista su im limitirana).
Kad je lijepo vrijeme - rizik napada skace, kad je - recimo monsun, lose vrijeme - rizik pada.

_________________
Turn better into best!
Support your local gun shop!
E. Hemingway: "I never knew of a morning in Africa when I woke up and was not happy.”


31 kol 2015, 14:35
Profil
Pukovnik
Pukovnik
Avatar

Pridružen/a: 27 kol 2011, 23:32
Postovi: 3589
Lokacija: Srednja Istra
Post Re: SHIP SECURITY - ANTI PIRACY (ZASTITARI NA MORU)
Znas kako su to rijesili prije X-godina....no o tome se bas ne pise na sva zvona....Kada je ekipici dojadila igra sa piratima onda je dosla neka druga cudna ekipica pa zracnim udarima spalila sve zivo i mrtvo, od 7-77 , u podrucjima gdje se znalo da borave i dosta godina je bio mir... mislim da ce ih opet zadesiti ista sudbina....

_________________
Nemoguće je Nemoguće


31 kol 2015, 20:02
Profil
Časnički Namjesnik
Časnički Namjesnik

Pridružen/a: 26 pro 2012, 12:35
Postovi: 834
Post Re: SHIP SECURITY - ANTI PIRACY (ZASTITARI NA MORU)
Ako se ne varam, brod je teritorij države pod čijom zastavom plovi. Ako je tako, vrijede zakoni matične zemlje. Ako se dobro sjećam, negdje sam čuo, ili pročitao da u nekim zemljama postoji prastari zakon, prema kojem je kapetan broda eventualno zarobljene gusare dužan objesiti na glavni jarbol.... Mislim da to sve "puše" od brodarskih kompanija koje s gusarima dijele novce od otkupnina, ali to je samo moje mišljenje.
Pozdrav svima!


31 kol 2015, 21:14
Profil
Natporučnik
Natporučnik
Avatar

Pridružen/a: 18 sij 2014, 17:19
Postovi: 1467
Post Re: SHIP SECURITY - ANTI PIRACY (ZASTITARI NA MORU)
lex-lutor je napisao/la:
Znas kako su to rijesili prije X-godina....no o tome se bas ne pise na sva zvona....Kada je ekipici dojadila igra sa piratima onda je dosla neka druga cudna ekipica pa zracnim udarima spalila sve zivo i mrtvo, od 7-77 , u podrucjima gdje se znalo da borave i dosta godina je bio mir... mislim da ce ih opet zadesiti ista sudbina....




Ti gusari su cini mi se imali nesrecu da su naletitli na neki naizgled obicni brodic u kojem se kljumcarilo nuklearno ili kemisko oruzje a u sve je bio umjesan Izrael i ameri,usput je izbio medjunarodni skandal a ti jadni pirati su naj.bali ko zuti mravi,cini mi se da je tako nekako izgledala ta prica.

_________________
https://www.youtube.com/user/toniiii9/videos


01 ruj 2015, 00:08
Profil Web stranica
Cinker - bojna
Cinker - bojna

Pridružen/a: 26 lip 2010, 16:51
Postovi: 964
Lokacija: Sesvete
Post Re: SHIP SECURITY - ANTI PIRACY (ZASTITARI NA MORU)
Darko11 je napisao/la:
cini mi se da je tako nekako izgledala ta prica.


koje je to godine bilo?


01 ruj 2015, 07:16
Profil
Pukovnik
Pukovnik
Avatar

Pridružen/a: 27 kol 2011, 23:32
Postovi: 3589
Lokacija: Srednja Istra
Post Re: SHIP SECURITY - ANTI PIRACY (ZASTITARI NA MORU)
>koje je to godine bilo

Pitat cu frenda on je tih godina stalno lutao tim podrucjem dok je radio sa MSC, no mislim da su ih Rusi pocistili i na moru i na kopnu i to po sistemu crno-bijelo...ono od 7-77 nije uopce bila zajebancija, sravnili su za zemljom nekoliko sela, sve rukavce gdje se ovi skrivali, lucice itd...bukvalno je ostala spaljena zemlja...

_________________
Nemoguće je Nemoguće


01 ruj 2015, 09:16
Profil
Natporučnik
Natporučnik
Avatar

Pridružen/a: 18 sij 2014, 17:19
Postovi: 1467
Post Re: SHIP SECURITY - ANTI PIRACY (ZASTITARI NA MORU)
Ne sjecam se koje godine je bilo ali mislim da su i ovdje bili umjesani rusi. Da je tu robu Izrael tajno kupovao bas od Rusije,doslo je bilo i do poljuljanih odnosa izmedju SAD i izraela a rusi su ove nesretne pirate sravnili sa zemljom do 7 koljena.

_________________
https://www.youtube.com/user/toniiii9/videos


01 ruj 2015, 15:26
Profil Web stranica
Cinker - bojna
Cinker - bojna

Pridružen/a: 26 lip 2010, 16:51
Postovi: 964
Lokacija: Sesvete
Post Re: SHIP SECURITY - ANTI PIRACY (ZASTITARI NA MORU)
Zanlmljivo. Podsjeca me na film od T.Clancya the sum of all fears. Kad u americi pukne americka atomska bomba :mrgreen:


01 ruj 2015, 19:16
Profil
Natporučnik
Natporučnik
Avatar

Pridružen/a: 18 sij 2014, 17:19
Postovi: 1467
Post Re: SHIP SECURITY - ANTI PIRACY (ZASTITARI NA MORU)
Ponukan temom,nadjoh zanimljivu mapu na internetu :mrgreen: ao to je bilo nekad davno,kad sam jos slusao radio.

http://www.blic.rs/Vesti/Svet/531017/Ma ... -je-Srbija

_________________
https://www.youtube.com/user/toniiii9/videos


01 ruj 2015, 22:00
Profil Web stranica
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Odgovori   [ 13 post(ov)a ] 

Online

Trenutno korisnika/ca: / i 6 gostiju.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
HR (CRO) by Ančica Sečan