Re: Kupujem: Kahles ili Swarovski optiku za SSG69
Jedan nas vrlo aktivni kolega ce sigurno pitati, kolika je velicina investicije pa da ti kazemo sta da kupis?
Drugo pretpostavljam da ako mislis gadjati na 300 -500 metara, to ne predstavlja lov nego gadjanje u metu.
U tom slucaju vodi racuna da ces gadjati u idealnim svjetlosnim uvjetima, sto znaci da ti ne treba vrhunsku staklo.
Ne treba swarovski, zeiss, night force, smith bender... itd
Zato jer kvalitetno staklo znaci najbollju svjetlosnu propusnost, i mogucnost gadjanja dublje u sumrak.
Za gadjanje u metu, u podne kad je sunce u zenitu, to ne treba.
Drugo sta ne treba, to ti je osvjetljenje koncanice, jer je to nocna funkcija. (za lovce)
ne treba takodjer ni ugradjeni range finder u optici. (i to je zalov i onog ko ima para)
Te tri stvari kad ih izbacis iz racunice ce ti srusiti cijenu znacajno. Za gadjanje u metu su nepotrebne.
Sta ti treba?
Optika moze biti prvi ili drugi fokalni plan. To prvo odluci.
Ako uzmes prvi fokalni plan, onda se sa zumom podebljava koncanica, i kod najfinijeg gadjanja u papir ta koncanica ce ti pokriti dobar dio mete.
medjutim ako gadjas na nepoznate udaljonsti, razne podjele na koncanici ostaju u mjerilu jer se sve proporcionalno povecava, pa pomocu koncanice mozes mjeriti udaljenosti preko podjele na skali koncanice (prema uputama proizvodjaca).
Po meni ovo danas za sportskog strijelca ima svrhe samo za natjecanja gdje su mete poznate velicine i postavljene na nepoznate udaljenosti - i gdje se ne dozvoljava upotreba range findera. Tog nema u HR.
Drugi fokalni plan, kad zumiras koncanica ostaje iste debljine.
To znaci da podjela na skali koncanice nije proporcionalna prema povecanju udaljenosti.
Medjutim koncanica je tanka i omogucava precizno ciljanje. udaljenosti na streljani su poznate. i procjena udaljenosti se ne radi. i koncanica u drugom fokalnom planu je ono sta bih ja uzeo za tvoju namjenu.
Tip koncanice prema vlastitom izboru, meni je nekako najbolji mil dot.
Dalje:
- Tureti vanjski
- Korekcija paralakse ili fokusa, obicno je to turet s lijeve strane.
- debljina tubusa barem 30, ali ako uzmes 34 jos bolje, to ti omogucuje veci broj klikova gore-dolje
- klikovi, da ti daju barem 1/6 moa , ili jos finiji pomak korekcije (1/8 moa) po kliku. Za klikove u MRAD kreni od 0.05 MRAD (to je 5 mm / 100 m) - sto finiji klik tim bolje
- povecanje: varijabilno povecanje. maximalno povacenje nek ne bude manje od 24 puta. Sto vise, tim bolje, je po meni za sportsku pusku i gadjanje u metu. 24 je minimum koji ima smisla.
Uglavnom to su ti karakteristike optike koju trazis prema onom sta si napisao.
najbolje ti je otici na web stranice optics trade, ubaci u filter sve te karakteristike i tvoj budgeti dobices selekciju ponude.
Vortex ,sightron mogu biti zanimljivi. u jos jeftinijoj varijanti niko stirling. to mi pada napamet, vjerojatno ima jos.
PS - spominjes optike poveccanja 10 ili 12 puta,
Nista im ne fali, dapace, ali vodi racuna da se u vecini slucajeva takve optike koriste za lov, ili profesionalno gdje kod veceg povecanja u uvjetima terena svaka vibracija ili pomak smeta i muti sliku. optika veceg povecanja je zapravo za sportsko gadjanje gdje imas idealne uvjete, i polozaj za gadjanje. Ako mislis kombinirati lov sa novom optikom uz povremeno gadjanje na mete, uzmi zasto ne? Onda manje povecanje do 12x i prvi fokalni plan ali onda gledaj i cim bolje staklo, plus koncanicu sa osvjetljenjem. ali s tim da u preciznom gadjanju na udaljenosti od 300 na gore ces osjetiti hendikep, (barem po meni) u tom slucaju bolje bi bilo planirati gadjanje na neke siluete odredjene velicine (tipa metalni gong) nego na precizne mete gdje se gleda velicina grupe i pogodak u centar